Veruit de meeste mensen in Nederland vliegen met een DJI-drone. De drones kun je altijd besturen met een app. De bekendste apps van DJI zijn: DJI GO 4, DJI GO en de DJI Fly app. De oudere drones van DJI maken vooral gebruik van de oude app, namelijk de DJI GO. DJI GO-app/DJI Fly app werkt niet? In de app kunnen wat bugs voorkomen. Soms wil het niet helemaal werken en dat kan veel invloed hebben op de manier waarop de drone vliegt. Zo had ik een bepaalde bug bij mijn oude Phantom 3 Standard. Ik kon niet verder dan 50 meter en niet hoger dan 30 meter vliegen (zonder beginnersmode). Ik hoop dat je het probleem zo snel mogelijk kunt oplossen.
Mocht je dit probleem vaker hebben, overweeg dan eventueel om een drone verzekering af te sluiten. Voor drones van het merk DJI is er een speciale verzekering:
DJI Care Refresh drone verzekering
– Dekking tot 2 vervangingen binnen 1 jaar
– Bij waterschade krijg je een nieuw product
– Dekking bij schade door gebruiker/botsing
– Snelle afhandeling met de EXPRESS optie
– Krijg voorrang en professioneel advies
– DJI betaalt alle verzendkosten
Hieronder geef ik een aantal tips die zowel voor de DJI GO app, als de DJI GO 4 app werken. Als er sprake is van DJI-verbindingsproblemen, dan kan dit worden veroorzaakt door defecte USB-kabels, signaalverbinding van de afstandsbediening en apparaat compatibiliteit. Dit zijn de meest voorkomende redenen van een verbindingsprobleem:
- Download de goede app: kijk of je DJI-drone de DJI GO 4 of DJI Go app gebruikt. Het zou lullig zijn als je de verkeerde app downloadt.
- Vervang de USB-kabel: de nieuwste drones van DJI maken gebruik van een verbinding via een kabeltje. Dit geldt voor de DJI GO 4 app. Het kan vanaf de buitenkant lijken alsof er niets aan de hand is met het kabeltje, maar dat betekent niet dat hij het doet. Ik zou eerst proberen om het kabeltje opnieuw met je telefoon te verbinden. DJI raadt je aan om de originele kabel van DJI te gebruiken, of het kabeltje dat je bij je mobiel hebt gekregen. Bekijk op Bol.com >>
- Start de controller en je telefoon opnieuw op.
- Gebruik een ander apparaat: niet elk apparaat van Android of IOS kun je gebruiken met de DJI GO apps. Ga naar de productpagina van de drone op DJI.com en kijk onder ‘downloads’. Dus stel je wil dit weten voor de Mavic Mini, dan kun je dit op DJI.com vinden (beetje onderaan de pagina).
Problemen met het opstijgen van je drone? Neem dan hier een bezoekje >>
Blijft je drone niet stabiel in de lucht vliegen? Kijk dan hier >>
- Update de firmware en de DJI GO apps: zorg dat je altijd de laatste versie van de DJI GO app hebt. En misschien wel de belangrijkste: zorg dat je firmware altijd up to date is. Op het plaatje hieronder kun je zien waar je dat kunt vinden. Een firmware updaten betekent dat bugs en andere grote problemen worden opgelost. Als je hem niet update kan dit weer voor nieuwe problemen zorgen.

Zorg er in eerste instantie voor dat je de app op de goede manier verbindt met je telefoon. Bekijk hier hoe je je telefoon verbindt met WiFi >>
Is het probleem nog steeds niet opgelost? Op DJI.com laten ze hele duidelijke stappen zien voor de Phantom series, Mavic series en de Inspire drones:
Phantom drones >>
Mavic drones (scrol een beetje naar beneden) >>
Inspire drones >>
Heb je geen verbindingsprobleem, maar een ander probleem? Dan kunnen de bovenstaande tips alsnog van pas komen. Toen ik problemen had met de app, heb ik de app een paar keer opnieuw geïnstalleerd. Of ik logde opnieuw in. Dit loste het probleem op en ik heb nergens meer last van.
Maak je gebruik van de DJI GO 4 app? Dan kan deze ‘DJI-app-support-site‘ je vast en zeker verder helpen. Ze laten stap voor stap zien wat je kunt doen om het probleem te verhelpen. Mocht het nog steeds niet zijn opgelost, dan kun je via een live chat contact met ze opnemen. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met DJI. Ze willen je vast helpen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.
Laat me weten wat je van het artikel vond. Heb je een vraag of opmerking? Neem dan contact met mij op.