live videobeeld drone controller man vliegen.jpg

DJI GO-app/DJI Fly app werkt niet – 5 oplossingen

In de DJI apps kunnen wat bugs voorkomen. Soms wil het niet helemaal werken en dat kan veel invloed hebben op de manier waarop de drone vliegt. Zo had ik een bepaalde bug bij mijn oude Phantom 3 Standard. Ik kon niet verder dan 50 meter en niet hoger dan 30 meter vliegen. In dit artikel lees je hoe je problemen met je DJI app kan oplossen.

Tijd voor écht mooie drone foto’s?
Kom erachter hoe je in 6 stappen professionele drone foto’s maakt. Download het gratis stappenplan.

Hieronder geef ik een aantal tips die voor alle DJI apps werken, oftewel de DJI GO, DJI GO 4 en DJI Fly. Als er sprake is van DJI-verbindingsproblemen, dan kan dit worden veroorzaakt door een defecte USB-kabel, signaalverbinding van de afstandsbediening of incompatibiliteit. Hieronder bspreek ik de meest effectieve oplossingen.

1. Download de goede app

Kijk of je DJI-drone de DJI GO 4 of DJI Go app gebruikt. Het zou lullig zijn als je de verkeerde app downloadt. Welke DJI app je nodig hebt voor je drone kan je vinden in de handleiding van de drone, maar ook in de Download Center van DJI.

2. Telefoon wordt niet ondersteunt

Het kan het ook zijn dat je telefoonmodel niet wordt ondersteunt door de app. Zodra je weet welke app je nodig hebt kan je in het Download Center van DJI vinden welke telefoons geschikt zijn.

Als je telefoon niet op de lijst staat wil dit niet altijd zeggen dat de app niet werkt. Enkel de geteste telefoons staan in dit lijstje, maar wil niet zeggen dat niet-geteste modellen niet werken. Wel zou dit een reden kunnen zijn dat je problemen ervaart met de app.

3. Vervang de USB-kabel

De nieuwste drones van DJI maken gebruik van een verbinding via een kabeltje. Dit geldt onder andere voor de DJI GO 4 app. Het kan vanaf de buitenkant lijken alsof er niets aan de hand is met het kabeltje, maar dat betekent niet dat hij het doet.

Ik zou eerst proberen om het kabeltje opnieuw met je telefoon te verbinden. DJI raadt je aan om de originele kabel van DJI te gebruiken of het kabeltje dat je bij je mobiel hebt gekregen. 

4. Start de controller en je telefoon opnieuw op

Zoals bij veel andere elektrische apparaten kan je de controller en telefoon opnieuw opstarten. Door een herstart geef je de apparaten de kans om alles opnieuw in te laden. Zo kunnen eventuele bugs of errors eenvoudig worden verholpen.

Tijd voor écht mooie drone foto’s?
Kom erachter hoe je in 6 stappen professionele drone foto’s maakt. Download het gratis stappenplan.

6. Update de firmware en de DJI GO apps

Zorg dat je altijd de laatste versie van de DJI GO app hebt. En misschien wel het belangrijkste: zorg dat je firmware altijd up to date is. Op het plaatje hieronder kan je zien waar je dat kunt vinden. Een firmware updaten betekent dat bugs en andere grote problemen worden opgelost. Als je ‘m niet update kan dit weer voor nieuwe problemen zorgen. 

firmware DJI GO 4 app Mavic 2 Pro

Zorg er in eerste instantie voor dat je de app op de goede manier verbindt met je telefoon.

Is het probleem nog steeds niet opgelost? Op DJI.com laten ze hele duidelijke stappen zien voor de Phantom series, Mavic series en de Inspire drones: 

Heb je geen verbindingsprobleem, maar een ander probleem? Dan kunnen de bovenstaande tips alsnog van pas komen. Toen ik problemen had met de app heb ik de app een paar keer opnieuw geïnstalleerd. Of ik logde opnieuw in. Dit loste het probleem op en ik heb sindsdien nergens meer last van gehad.  

Raadpleeg indien nodig deze uitgebreide gids voor het oplossen van problemen met DJI apps. Je kan ook contact opnemen met DJI. Ze willen je vast helpen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Scroll naar boven